ODPORNOŚĆ – jak ją zbudować




Jak budować odporność?

Kiedy przychodzi jesień temat odporności staje się zawsze tematem z „pierwszych stron gazet”. Kichanie, prychanie, pokasływanie, stany podgorączkowe, a bardzo często regularne infekcje zmieniają nasze życie w mękę. To okres gdy sprzedawcy suplementów, realizują zwielokrotnione zyski, gdyż większość ludzi na szybko stara się sięgnąć po doraźne środki, z nadzieją, że w kilka dni podniosą sobie odporność i unikną infekcji.

Odporność jest fundamentem

Niestety, nie będzie aż tak łatwo. Odporność jest wypadkową wielu rzeczy i jedną z najważniejszych, a stawiam, że najważniejsza jest nasza forma psychiczna – ONA JEST FUNDAMENTEM.

Kiedy jesteśmy przemęczeni, zestresowani, niewyspani, kiedy słońca za oknem brak, a zatem poziom witaminy D w naszym ciele spada, kiedy chmury, deszcz i wilgoć ścierają uśmiech z naszych ust, wtedy nasza odporność „leci na łeb, na szyję”.

ODPORNOŚĆ – jak ją zbudować? Jak ją utrzymać?

Jest kilka spraw, o które trzeba zadbać, by cieszyć się dobrą odpornością:

1) Twój stan psychiczny

To jest fundament odporności, zatem o niego należy zadbać jak o fundament!
Jeśli zatem masz stresującą pracę/relację/okoliczności życiowe etc. i nie da się tego szybko zmienić, zadbaj o ciało. Jak?
Chodzi o to, że każdy stres, trauma, napięcie gromadzi się w ciele wpływając na spadek odporności. Jeżeli więc jesteś w takiej sytuacji korzystaj z masaży (polecam masaż czaszkowo-krzyżowy/craniosacral therapy) dzięki którym, uwolnisz na bieżąco z ciała napięcie. Co ważne – nie czekaj, aż będziesz „ciągnąć nosem po ulicy”, wtedy będzie bardzo trudno szybko uzyskać efekt. Rób to regularnie, min 1-2 razy w miesiącu.

Znajduj czas na kojącą, relaksującą muzykę, ewentualnie korzystaj z sesji dzwiękoterapetycznych.

2) Sen

Nie będę się tu rozpisywać. Każdy wie, że trzeba spać te 8 godzin i najlepiej zacząć o godz. 22:00. Czasem nie łatwo jest to osiągnąć, ale chociaż spróbuj!

3) Słońce (wit. D)

Od wiosny do jesieni nasze ciała w zależności od tego, na ile wystawiane są na ekspozycje słoneczną, tworzą i gromadzą witaminę D. Aktualny styl pracy w zamkniętych pomieszczeniach  powoduje że większość z nas jest pozbawionych możliwości tworzenia własnej witaminy D. Dwa tygodnie na słońcu w czasie urlopu – o ile na słońce się trafi – to zdecydowanie za mało. Co robić?
Trzeba zbadać poziom wit. D z krwi i w zależności od wielkości niedoboru ustalić dawkę i zacząć suplementację  D3 wraz z K2MK7).

4) Minerały

Potas, magnez, cynk, selen itd itd – wszystko jest ważne, ale magnez gra tu szczególną rolę. Ogólnie sporo minerałów uzupełnia się jedząc orzechy, pestki etc. Magnez warto suplementować dodatkowo (polecam Magnez z B6 – pytajcie o preparaty z cytrynianem magnezu).

5) Flora bakteryjna jelit

Kolejny wielki gracz w tej kampanii o odporność. Tutaj też krótko i na temat:

  • kiszonki (kapusta, ogórki, buraki),
  • naturalne kefiry i kwaśne mleko.

6) Ruch

W marę możliwości i wydolności wybierz dla siebie najlepszą formę ruchu. Dlaczego ruch? Co daj nam ruch?
DOTLENIENIE i DETOKS nam daje.
Bez tego mamy zakwaszamy organizm, a to wpływa na podatność na wszelkie choróbska.

7) Dodatkowo

O powyższe 6 punktów trzeba dbać 12/12 miesięcy. Dodatkowo w okresach o zwiększone podatności na infekcje warto wspomagać się:

  • miodem z pyłkiem pszczelim,
  • olejkiem konopnym z CBD,
  • ziołami (ProImmuno).

Powyższe sugestie dotyczą w zasadzie każdego. To są klucze. Oczywiście ważne jest indywidualne podejście do tematu, ustalenie własnego rytmu życia, diety, suplementacji itd. Ważne by to po prostu zrobić.

Po wszelkie rady oraz na masaże stymulujące harmonizację ciała i podniesienie odporności, zapraszamy do naszego gabinetu.

 

ODPORNOŚĆ – jak ją zbudować.

www.wibronika.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × 1 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close